neděle, září 26, 2010

Mizerný čas, přesto radost

Ten závod jsem neměl rád. Byla to má první závodní, utrápená desítka. Něco se ale změnilo, hodně změnilo. Jak mi dnes při společném rozklusu řekl Pavel: "Ta pravá radost, to uspokojení z běhu, víc než na výsledném času závisí na tom, co máš v hlavě." Na to nezbývá než opětovat: "Nejlepší je tam nemít nic." Potom i pohled na časomíru před cílovou čarou pobaví, než aby naštval.

Protože jsme s Radkou téměř domorodci, vyzvedávám čísla před osmou ranní, kdy je škola kromě pořadatelů ještě prázdná. V klidu doma doladíme jejich správné umístění. Na start to máme 4,5 km, ideální míra na fajnový rozklus. I přes vodu a vítr se mi do Běchovic běží skvěle. Radka si v autobusové zastávce stačí akorát odložit pláštěnku a přezout, a běží rovnou na start. Já mířím do školy převléci suché triko. Dvacet minut před startem odevzdávám batoh do dodávky a až do výstřelu pobíhám po okolí. Není prostě vhodná teplota na postávání a klábosení.

Startovní výstřel mě překvapí na samotném chvostu davu. Ne že bych se chtěl cpát dopředu, ale tato pozice není moc výhodná. Pár vteřin husího pochodu a kilometr kličkování alespoň napomohly k tomu, že jsem nevyrazil vpřed jak kanec z bukvic. Běžím si tak, jak je mi příjemné. Možná z opatrnosti, možná díky chladu, ale nejspíš kvůli příjemným pocitům z běhu se nesnažím dostat ze sebe maximum. Baví mě běžet po silnici bez aut, kde se ve všední den pomalu nedá přejít. Baví mě si vybrat někoho před sebou a snažit se ho doběhnout. Baví mě prohodit pár slov s okoloběžícími.

Za šestým kilometrem doháním Mirka alias Jaromíra H. Říkám si, jak ohromně se zlepšil. Nebo je to snad jinak? Z kopce mi utíká neuvěřitelnou rychlostí. Paradoxně mě tohle honění nakopne a kopec na Jarov se mi daří zdolat se ctí a skalpy několika soupeřů. Jasně, i o dvacet let starších :D

Poslední kilometr letos není o trápení, ale o parádním finiši s dostatkem sil. Jen pohled na časomíru mě zprvu překvapí a pak rozesměje. Vždyť já si tu desítku ve středu v lese střihnul skoro o minutu rychleji. Neumím úplně přesně popsat proč, ale ode dneška mám ten závod rád. I s těmi mizernými 47:32.

1 komentář:

12HonzaDe řekl(a)...

ty slova stoji za vic nez super cas!!! hezky, moc hezky..