sobota, dubna 02, 2011

Alespoň jsem to zkusil

Předpoklady pro obmyšlený čas 1:35 jsem neměl žádné. Jen troufalost, která se povýšila nad nulovou kvalitu v tréninku a nedbala výsledku letošní desítky, která se přehoupla přes 44 minut.

Díky času z předloňských Pardubic stojím v sektoru B, odkud je to na start jen třičtvrtě minuty. První kilometr je ještě ve znamení kličkování a změn tempa, ale potom už držím stálý krok. Jak později zjišťuji, nebyl můj. Na čtvtrém kilometru kdosi hlásí čas 17:10, což je lepší, než tempo mé letošní Českobrodské desítky. Idiot.

Takový je výraz pro můj posun v hlavě, kterým jsem u výdeje zavazadel shrnul dnešní půlmaratón Michalovi Živnému. Už na Palackého mostě, kousek za metou šestého kilometru, marně hledám dech. Zůstává někde za mnou na nábřeží. Poznámce ladně běžícího Ondřeje, který mě předbíhá s plánem 1:32, zda dnes útočím na 1:30, se musím smát (myslí si, že předbíhám já jeho :D).

Přichází dlouhá Strakonická a já vidím nová a nová záda. Ivo Domanský si mě neomylně vyhlédne v davu a na desátém kilometru hlásí 46:10. Nemám sil k běhu, natož k myšlení. Nedokáži si ani přepočítat, jak se vzdaluji od své nereálné touhy. Upírám se jen k vodě, které si na přilehlém občerstvení dopřávám hned ve třech dávkách.

Hlava přechází do režimu přežití. Zvolňuji a rychlost řídím jen co dech dovolí. Občas mě předběhne dav a za chvilku zas nějakým zázračným způsobem běžím před ním. Mezi desátým a patnáctým kilometrem jsem se propadl jen o dvě místa. Další kilometry k cíli se neliší od pocitů posledních kilometrů maratónu.

Už ve startovním koridoru jsem si všiml drobné hezké slečny, která mi byla povědomá. Běžela celý půlmaratón kousek ode mě. Tu přede mnou, tu za mnou. V cíli byla nakonec o chvilku dřív a nedalo mi, abych se nezeptal. Skutečně, byla to ona! Loni se mnou běžela na 1:50 a letos má o 10 minut lepší čas!

To už jsem ale prozradil to nejdůležitější. Dostal jsem se do cíle za RT 1:40:02 s pocity zcela odlišnými od libých. Inu, velké oči se nevyplácí.

4 komentáře:

12HonzaDe řekl(a)...

Petre, bylo horko po velmi chladnych dnech.. Pred 2 tydny jeste mrzlo.. Abych parafrazoval Cimrmany .. Na takovyhle teplotni soky nejsme zarizeni:)... Myslim, ze nas postupem casu bude tesit, ze jsme to ve zdravi preckali a treba se i ty "libe" pocity dostavi, rekneme ex-post.:) MSF! 12:)

Niki řekl(a)...

To já jsem letos měl myšlený čas u televize, že běh budu sledovat po celou dobu, kdy se na ČT 4 bude vysílat a svůj cíl se mi podařilo k mé spokojenosti splnit.
H.

Anonymní řekl(a)...

Petře, Honza má s tím počasím pravdu. Když jsem viděl kolik lidí se "povalovalo" na silnici pod dohledem zdravotníků, tak musíme být vděční, že jsme ve zdraví přežili :o)) Při dalším závodu budou pocity z běhu určitě lepší.1bubobubo

PetrS řekl(a)...

Počasí nebyl ten hlavní důvod. V květnu bude větší teplíčko :) Jednoduše přepálený začátek. Včera jsem mluvil s Milošem, říkal, že jsem si prostě musel vyzkoušet, zda náhodou Miloš nekecá, když se má začátek běžet pomaleji.