pátek, února 17, 2006

Radost již od rána

Samou nedočkavostí na dnešní společné vyvětrání s Tučňákem jsem se probudil už ve 4:30. Chtěl jsem vstávat v 5 hodin, abych stihl obvyklé ranní úkony a byl včas na startu. Ještě jsem na chvilinku usnul ...
A máme 5:30. Sakra (a daleko horší slova) to jsem chtěl odcházet z domu. Nastalo zběsilé pobíhaní po bytě. Co dřív. Obléknout. Spodní Moira, spodní Tchibo, sakra, mám to naruby. Znovu. Spodní Moira, spodní Tchibo, pro změnu šňůrkou dozadu. A drahocenné minuty zvolna ubíhají. Horní Tchibo, bunda, zip nejde. Nervák. Vidina Tučňáka postávajícího na startu, z nudy chytajícího žáby, mě přiměla k ještě lepším výkonům. Batoh. Ne, tenhle ne. Zavázat boty. Uzel. Moc pěkné. Přesto v 5:44 vybíhám k autu.
Sakra ukradli mi auto. Néé, já ho zaparkoval jinde. Přišla SMS: "Zapoměl sis doma věci na běhání". Manželku můj úprk evidentně pobavil.
Zelená, červená, zelená, policejní hlídka. Pane řidiči po magistrále se nejezdí 1xx !!! Na mě čeká Tučňák. Aha, tak to raději jeďte.
Neuvěřitelné, na startu jsem přesně - patnáct minut před. Začínám se rozcvičovat, popobíhám sem a tam. Čas startu, Tučňák vychází z houštiny. Ukazuje mi cosi zeleného a slizkého. "Hele, co jsme měli na schodech !" Ještě že to nejí.
Vybíháme podle naplánového itineráře. První zatáčka, smyk. Á, to bude dnes veselo. Smyk střídá několik temp v hluboké louži. Mě bylo divné, proč si dnes vzal Tučňák na běhání kanady.
Asi na druhém km Tučňák zrychluje. "Pojď rychle, musíme k metru" Ptám se "proč ?" a nechápavě zařazuji druhý a třetí dech a snažím se Tučňáka dostihnout. U metra postává kamelot s posledním výstiskem jakéhosi deníku. "Ber !" zní povel zleva. Natahuji ruku - a paní co dělala, že dobíhá autobus mě předběhla a výtisku se zmocnila. "A teď mám zkažený celý den !" odvětil smutně Tučňák. Zkusíme to na jiné stanici metra. Poté, co jsme oběhli asi osm stanic, zjistili jsme, že výtisk na Opatově byl skutečně poslední.
Ale teď vážně. Tučňák je veselá kopa, a běhání s ním mě fakt baví. Sice říká, že to není jeho tempo, ale mám pocit, že kdyby zrychlil na dvojnásobek, tak bude ještě v pohodě konverzovat. Nabije mě chutí na běhání na další dny. Km a čas nejsou přitom vůbec důležité. DÍKY

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

:-)) tak já chytám žáby jo? a peru se s důchodci o Metro..? :-)))))

díky za dnešní skvělý běh! Slibuji, že příště už to trasu vyberu mnohem lepší.

T.