pátek, března 24, 2006

Poslouchám :)

Neběhal jsem už celé dva dny. Včera, když jsem cestoval do Kolína, zálibně jsem pokukoval po každém lesíku a říkal si, jaké to tam asi je. Zda jsou pěšinky rovné, či hrbolaté, zda ledu ještě dost, nebo či bahno stříká od nohou. Do toho svítilo slunko, pára stoupala od úst a ze země čišela energie jen vyrazit a nabarvit vše nazeleno. Missmut je pryč a zbytky únavy se zvolna rozpouštějí. Všechno ve mě křičelo. Utíkej. Večer jsem byl naladěn jak ráno vyběhnu.

Ráno je vše jinak. Probouzím se v 7:15, synek sotva stihne odejít včas do školy a tělo nechce nic. Jen vodu. Keke má pravdu. Přehnal jsem to s km. Je zajímé, jak se s tím srovnávám. Zatímco před rokem jsem měl opačné problémy - donutit se jít ven, dneska se musím násilím držet doma. Schoval jsem si proto klíče od bytu a elasťáky. Hlava strašně chce, ale řeč těla je jasná - dej si pauzu. Hodně mi pomohl Keke a Tučňák svými názory. Díky vám za to.

Dnešním dnem opuštím svůj plán. Už jsem se touto myšlenkou zabýval v "Jaro začíná 4.2.", a zkušenost posledního týdne mě utvrdila v tom, že mi nesedí. Přecházím tedy na Milošův plán na PIM - vytrvalci, a po PIMu požádám Miloše o individuální. Nějak se mi ztrácí chuť dát maraton 8.4. v České Lípě. Cítím, že by to nebyl běh pro radost. Uvidím za 14 dní.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tvuj trenink se mi nezobrazuje, ale pokud máš jít příští týden 1/2PIM na co nejlepší čas, tak by maraton v České Lípě za týden byl zbytečný hazard. Zvláště proto, že tělo by se z něj měsíc vzpamatovávalo a pořádně bys mohl začít běhat týden před PIM, kdy už bys moc běhat neměl. A předpokládám, že PIM máš jako vrchol jarní sezony. Myslím, že vynechat Českou Lípu a dát si místo ní třeba 15. dubna Bakovský půlmaraton (poběžíme i já s Tučňákem:-)), je rozumnější.

PetrS řekl(a)...

Je-li jedno ze zlatých pravidel běhání, že nejlepší výkony člověk má po sedmi letech, pak bych si do něj dovolil doplnit, že se někteří (jako třeba já) se i sedm let učí běhat a poslouchat svoje tělo.
Byla to taková moje jarní vize a sám už vidím, že je nesmyslná. Možná z euforie jsem si naložil víc, než je zdrávo. Zvýšil jsem svou laťku ne o 10, ale o 30 %. A to není dobré.
Tučňák mi už o Bakovu říkal, láká mě společné setkání, ale zatím je má účast nejistá.