pondělí, května 07, 2007

DP a 10

Mám rád zkratky. Nechám vás chvilku hádat. Copak je to za dvě písmenka v titulku? První odpověď, kterou jsem dnes dostal, byla: „Dopravní podnik“. Není to ani „den pech“, jak mi psal Miloš, je to zkratka skrývající zdraví.

Je nezpochybnitelné, že staré české přísloví: „pij do polopita, jez do polosyta“, obsahuje daleko více moudrosti a prospěšnosti, než veškeré diety. A že jich je. Někteří si toto ponaučení prohodí i neméně prospěšným dnem, dnem půstu. Odtud pramení zkratka z nadpisu.

Od té doby, co běhám, nepamatuji si, kdy jsem dokázal vydržet celý den bez jídla. Půlden není problém. K celému dni potřebuji však ideální podmínky – nic v lednici, spoustu práce a nevidět ostatní jak jedí (rodinku pryč).

A co ta číslovka? Deset kilometrů dechu nosem rychlostí mého nejúspěšnějšího maratonu. Padající tma vylidněného velkoměsta, známá stezka, párek vlčáků marně chňapající mého stehna. Zkrátka podařený den.

7 komentářů:

phusick řekl(a)...

no, mna teda ako prve napadlo double penetration :)))

mimochodom s tym nejedenim pozor. pred par rokmi som skusal vlastnu volu a dal si tyzden bez jedla. ten siedmy den mi uz bolo paradne zle.

PetrS řekl(a)...

Taky dobrý :D

Pokud člověk nebojuje s rakovinou, tak si myslím, že víc jak jeden den není pro běžný organismus vhodný.

Vl001 řekl(a)...

Půst má svá pravidla, je dobré se jimi řídit a ne začít sedmičkou. Nevím, Witty, z čeho soudíš na nevhodnost delšího než denního půstu. Já si třeba myslím, že delší než denní jsou daleko jednodušší a ve vhodném období roku prospěšné. Týden před maratonem to však určitě není.

PetrS řekl(a)...

Jen můj laický názor :) Až nebudu mít před sebou PIM s balonkem, zkusím dva dny :) Jen netuším, co to udělá se svalovou hmotou.

Vl001 řekl(a)...

A proč to zkoušíš? :-)

Rozhodně dva dyn se svalovou hmotou neudělají vůbec nic, o tu bych se obával až v horizontu desítek dnů...

PetrS řekl(a)...

Proč chci zkusit dva dny? Ten jeden den mi hodně pomáhá. Dokopat se k němu je u mě o sebedisciplíně :) Až bude vhodný okamžik zkusím dva. A proč tedy vlastně? Není to odpověď na jednu větu. Mám alespoň téma do některého z dalších článků :)

Vl001 řekl(a)...

Tak jen poslední poznámka - dva vynech a zkus rovnou tři:-) Proč? Mezi druhým a třetím dnem se stává něco zvláštního - zmizí chuť jíst.